Iklankan Blog Anda Disini

Photobucket

Followers

BlogMalaysia.com

Blogged.my
Blog Kita

Total Pageviews

Submit Your Link Here/ Tinggalkan link kat sini ye!

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Apekah kebaikan noni terhadap kesihatan kita?

Posted by Jutawan Friday, July 30, 2010 0 comments


Buah noni, merupakan sejenis buah yang telah lama digunakan untuk kesihatan secara tradisional. Walaubagaimana pun, rasa buah ini yang pahit dan baunya yang busuk menyebabkan ia tidak digemari ramai sehingga kini.Kini, dengan teknologi bio dan pemprosesan organik, jus noni yang mengandungi tahap nutrient dan keaslian yang tinggi telah dapat dihasilkan. Noni mengandungi banyak nutrien-nutrien yang membantu manusia untuk tahap kesihatan yang optimum. Antaranya ialah:



1) Proxeronine dan Xeronine merupakan antara bahan yang sangat penting dalam buah Noni. Suatu kajian telah di jalankan oleh Dr. Ralph Heinicke dan beliau telah menjumpai bahan ini dan mula memahami tentang kepentingannya terhadap kesihatan manusia.

2) Damnacanthal - Kajian terbaru berkenaan noni telah menjumpai sejenis bahan yang dinamakan damnacanthal. Ianya masih baru dan banyak kajian-kajian yang lain sedang dijalankan bagi mencari pemahaman berkenaan bahan nutrien ini terhadap kesihatan manusia. Hasil kajian Saintis daripada Jepun telah membuktikan bahawa Damnacanthal ini berpotensi merawat penyakit kanser, kerana ia mempunyai kesan untuk menghalang pertumbuhan sel-sel kanser, dan merawat sel menjadi normal seperti biasa. Terpenes- membantu proses sintesis dan juga awet muda sel-sel di dalam badan. Ia juga melawan fungi dan jangkitan bakteria di dalam tubuh. Terpene ialah komponen utama di dalam minyak buah-buahan sitrus (seperti limau) yang mengandungi bioflavanoids dan carotenoids.

3) Serat- Jus Noni juga merupakan sumber serat yang baik. Ia membantu mencuci darah, menurunkan kandungan kolesterol didalam badan serta mengimbangi kandungan gula di dalam badan. Ini membuktikan fenomena bagaimana ramai pesakit diabetes boleh menjadi sihat dan cergas seperti biasa!

4) Asid Amio - Noni adalah sumber yang kaya dengan amino asid. Ia merupakan bahan bina asasi untuk kebanyakan protein, yang penting untuk banyak fungsi badan. Terdapat lebih dari pada 20 jenis asid amino dan noni mengandungi 17 daripada 20 asid amino tersebut.

5) Asid Lemak - ialah bahan bina asasi untuk minyak dan lemak. Asid ini membantu badan untuk menjaga kesihatan kulit, tisu jantung, sel-sel saraf dan mengimbangi mood manusia. Noni juga kaya dengan asid lemak ini.

Struktur Kimia Skopoletin

Dr. Neil Solomon, juga merupakan saintis perintis bagi buah noni juga pernah menulis buku bertajuk "Fenomena Luarbiasa Noni". Beliau telah berjaya menghasilkan kajian-kajian yang penting berkenaan noni secara saintifik. Seramai 10,000 orang telah mengambil bahagian dalam kajian beliau dan menjadikan noni sebagai makanan penjagaan kesihatan setiap hari. Hasilnya amat menakjubkan! Noni telah terbukti efektif untuk merawat penyakit-penyakit dari allergy, diabetes sehinggalah ke penyakit darah tinggi(hypertensi).

Statistik Diabetes Di Dunia..Jangkaan hingga ke 2030 semakin meningkat!


Arteriosklerosis..penyakit disebabkan enapan lemak di salur darah. Cegah sebelum kena. Dapatkan jus noni Sekarang!!

Salur Darah boleh di perkemaskan, dengan scopoletin di dalam jus noni! dapat kan segera!

| edit post

Kenali Diabetes Melitus

Posted by Jutawan Tuesday, July 27, 2010 0 comments




Penyakit kencing manis ataupun (BM = Diabetes melitus; Inggeris = diabetes mellitus merupakan sejenis penyakit yang dapat dicirikan dengan keadaan hiperglisemia (tinggi kandungan glukosa dalam darah), terutamanya selepas pengambilan makanan, pada penghidapnya.




1) Perut menukar jisim makanan kepada glukosa.
2) Glukosa memasuki salur darah.
3) Pankreas tidak menghasilkan atau terlalu sedikit insulin.
4) Terlalu sedikit atau tiada langsung insulin memasuki salur darah.
5) Glukosa terkumpul di dalam salur darah.











Secara umumnya, penyakit diabetes @ kencing manis dapat digolongkan sebagai:

1) Diabetes jenis pertama (I)

Ia juga dikenali sebagai diabetes bersandar insulin (IDDM - 'Insulin Dependent Diabetes Mellitus') atau diabetes awal remaja. Diabetes jenis I dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Biasanya, penghidap diabetes jenis pertama mula mendapat simtom penyakit semasa kanak-kanak atau remaja. Disebabkan oleh kegagalan penghasilan insulin semula jadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untuk pengawalan tahap glukosa darah.





2) Diabetes jenis kedua (II)

Ia boleh disebabkan oleh kerintangan insulin (penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin) dan/atau penghasilan insulin yang berkurangan. Diabetes jenis II, oleh kerana masih mempunyai sedikit sebanyak insulin dari pankreas, boleh dikawal secara pemantauan pangambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam, dan pengambilan ubat secara makan/suapan ( suntikan insulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubat secara makan kurang berkesan atau memberi kesan samping serius kepada pesakit).






Faktor - faktor yang menyebabkan penyakit diabetes:

1) Genetik - Maklumat genetik merupakan suatu identiti yang dibawa oleh setiap individu sejak dilahirkan lagi. Setiap individu mempunyai maklumat genetik yang berbeza. Sesetengah penyakit seperti diabetes ini merupakan penyakit yang boleh diwarisi oleh maklumat genetik dari satu generasi ke satu generasi.

2) Cara Hidup - Cara hidup memainkan peranan yang sangat penting kepada kita. Setiap individu mempunyai cara hidup yang berbeza. Cara hidup juga merupakan faktor yang utama kepada sesetengah penyakit, yang dapat memberi impak terhadap kesihatan kita. Antaranya ialah seperti diet makan, bersenam, obesiti, stress, and pengambilan sesuatu bahan secara berlebihan juga boleh menyebabkan diabetes.

3) Faktor Fiziologikal- Fiziologi merupakan suatu ilmu yang berkaitan dengan tubuh badan hidupan dan cara ia berfungsi. Ia merupakan elemen penting dalam menentukan tahap kesihatan seseorang. Antara punca yang boleh menyebabkan diabetes ialah kemurungan, dan kawalan minda seseorang. Sekiranya seseorang itu mengalami masalah kemurungan, maka aturan makan juga tidak tersusun, dan ini boleh mengakibatkan masalah diabetes atau kencing manis.

4) Faktor klinikal - Faktor ini merupakan antara cabang yang utama dalam menentukan risiko penyakit diabetes terhadap seseorang. Ia merupakan faktor yang berkaitan dengan sikap individu itu sendiri. Sekiranya seseorang itu mengambil berat terhadap kesihatannya, maka dia akan selalu berjumpa dengan doktor untuk pemeriksaan kesihatan, dan juga mementingkan aspek kualiti dalam penjagaan kesihatan kendiri.

Semua ini boleh di selesaikan dengan noni! Bagaimana ye?

Tunggu....:)

Apa itu Noni?

Posted by Jutawan 0 comments

Noni @ Mengkudu
(Morinda Citrifolia)



Buah Noni atau Mengkudu (nama saintifiknya ialah Morinda Citrifolia) boleh dijadikan jus untuk diminum. Buah Mengkudu dikenali dengan pelbagai nama mengikut negara. Contohnya:

1) Noni di Hawaii
2) Nono di Tahidi
3) Lada di Guam
4) Indian Mulberry di India
5) Painkiller tree di Kepulauan Carribean
6)Nhau di sebahagian kawasan Asia Tenggara
7) Cheesefruit di Australia
8) Bumbo di Afrika
9) Kura di Fiji


Dr. Ralph M. Heninicke, Ahli Biokimia di University of Hawaii, Amerika Syarikat merupakan perintis kajian buah mengkudu selama 45 tahun. Beliau menemui kompoun alkoloid yang dinamakan proxeronine dalam buah mengkudu secara tidak sengaja ketika mengkaji enzime bromine dalam buah nenas. Kandungan proxeronine dalam mengkudu adalah 800 kali berbanding paras yang terdapat di dalam buah nenas. Maka, inilah sebabnya buah mengkudu @ noni merupakan bahan yang sangat berguna kepada kesihatan manusia.
Buah mengkudu mengandungi zat pencetus "xeronine" yang di panggil "proxeronine" di samping terdapat enzim yang membantu ia membentuk "xeronine".



Bunga Noni

Kepentingan Xeronine

1) Salah satu bahan penting bagi menggalakkan pertumbuhan tisu dalam tubuh badan manusia menerusi tindakbalas bahan kimia antara proxeronine dan proxeronase.

2) Interaksi dua bahan kimia proxeronine dan proxeronase boleh membantu membesarkan liang pada usus kecil sekaligus mempercepatkan serapan nutrien ke dalam sistem penghadaman.

3) Berfungsi sebahai bahan mengembalikan kesegaran dan ketahanan protein badan yang merupakan sebagai bahan awet muda.

Noni juga kaya dengan bahan anti-oksidan iaitu membantu melambatkan proses penuaan. Biasanya buah mengkudu dipetik dan diperam di atas garam, atau di dalam beras. Apabila sudah masak, ia boleh dimakan begitu sahaja. Ianya boleh dicampur dengan gula untuk dimakan.

Hubungi Kami

Posted by Jutawan 0 comments

Sebarang pertanyaan bolehlah di ajukan terus kepada:

Muhammad Adil bin Ab Wahab
adilawi@yahoo.com
03-89222020
013-2229417

Atau

Mohammad Saifullah bin Badlishah Sham
sales.ogherbs@gmail.com
03-89223030
017-2666301

Apa kata mereka?

Posted by Jutawan 0 comments


BEBAS DARI DIABETES SELEPAS 3 BULAN

"Saya adalah salah seorang dari pesakit diabetes di Malaysia. Selepas 3 bulan saya mengambil Golden Noni, saya disahkan bebas dari diabetes! Sungguh Efektif! Dengan hanya 3 sudu makan Golden Noni setiap pagi, dan 3 sudu makan di sebelah petang, saya rasa kurang lapar dan ini dapat membantu saya mengawal berat badan. Golden Noni meningkatkan tenaga badan saya dalam masa yang singkat! Saya lebih bertenaga dan kurang mengantuk seperti sebelumnya. Saya sudah mengamalkan Golden Noni selama 4 tahun, dan saya akan terus mengamalkannya untuk kesihatan yang sempurna. "

Tun Mamat bin Abdul Hamid
53 tahun, Pesara



KADAR DENYUTAN JANTUNG MENURUN


"Saya baru saja cuba Malaysian Noni. Selepas 2 minggu, kadar denyutan jantung menurun ke paras normal kembali. Efeknya sungguh cepat. Saya kagum!"

Encik Fauzi
42 tahun
Quantity Surveyor

MENYEMBUHKAN GASTRIK

"Saya ada gastrik yang teruk sehingga kadang-kadang tak dapat berpuasa semasa Ramadhan. Saya dah cuba banyak produk Noni untuk mengubati gastrik saya ni, tapi kebanyakkan produk itu berbau dan susah untuk saya telan. Selepas saya mencuba Silver Noni, saya rasa ianya berbeza dari produk-produk yang lain. Rasanya manis, dan baunya tidak seperti produk-produk Noni yang lain. Saya bersyukur sebab sekarang saya sudah boleh puasa dan masalah gastrik saya sudah selesai. Saya syorkan untuk anda semua mengamalkan Silver Noni setiap hari. Ia boleh membantu untuk menjaga tahap kesihatan kita dari semasa ke semasa."

Dr. Tajul Anuar Jamaluddin
43 tahun
Pensyarah

BERTENAGA DAN CERGAS SELEPAS BERSALIN

"Saya rasa tidak sehat dan kurang cergas selepas melahirkan anak yang pertama.Semenjak saya minum Nona Manja setiap hari, saya lebih bertenaga dan saya boleh meneruskan aktiviti cergas seperti bersukan. Hubungan saya dan suami juga bertambah baik. Saya suka Nona Manja. Terima kasih Nona Manja!"

Raja Rozida bt Raja Aziz
31 tahun







Nona Manja
250 ml
Hanya RM38.00 sahaja!

Nona Manja dirumus khas untuk kesihatan wanita. Formulasi unik mengkudu (noni), Roselle (Hibiscus Sabdariffa) dan Manjakani (Croton Caudatun) dapat mengembalikan keyakinan anda sebagai seorang wanita yang bergaya, sehat dan produktif sepanjang masa. Ia nya juga dirumus khas bagi mengembalikan kecantikan dalaman dan luaran wanita agar dapat merasai malam yang bahagia, dan siang yang ceria bersama Nona Manja!

Khasiat:
1) Mengatur kitaran haid.
2) Mengembalikan keanjalan faraj dan mengetatkan dinding faraj.
3) Mengurangkan masalah keputihan.
4) Asli, herba dan organik
.




Malaysian Noni 500ml
Hanya RM60.00 sahaja!

Malaysian Noni diperbuat daripada 100 peratus Jus Mengkudu Asli. Ia mengekalkan segala kandungan nutrien dan komponen bioaktif di dalam mengkudu seperti xeronin, terpene dan skopoletin. Bahan organik di dalam mengkudu terkenal dengan agen antioksidaan yang lengkap dan berkualiti. Dengan 30ml sehari saja sudah cukup untuk anda meningkatkan kualiti kerja dan aktiviti harian anda! Dapatkan Malaysian Noni untuk perlindungan yang maksimum sekarang!

Khasiat:

1) Mengawal kandungan gula dalam darah. (sesuai untuk pesakit diabetes).
2) Mengawal tekanan darah dalam badan.
3) Mengurangkan kesakitan sendi-sendi.
4) Meningkatkan kesegahan sel-sel dalam badan.
5) Diproses secara organik dan semulajadi.


Silver Noni

250ml
Hanya RM 38.00 sahaja!!


Silver Noni adalah hasil dari ramuan herba-herba yang mujarab iaitu Mengkudu, dan di sulam dengan madu lebah Parsi. Ia mengandungi lebih dari 100 nutrasutikal dan 18 asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan. Dengan rasa yang menakjubkan, ia sesuai untuk seisi keluarga.


Khasiat:

1) Penjagaan Kesihatan yang sesuai untuk seisi keluarga.

2) Meningkatkan prestasi sistem penghadaman badan

3) Mengurangkan kesakitan sendi-sendi

4) Mengurangkan masalah resdung
5) Mengawal atur waktu tidur
6) Diproses secara organik, dan semulajadi.

Golden Noni - Untuk prestasi yang maksimum!

Posted by Jutawan Monday, July 26, 2010 0 comments

Golden Noni 710 ml RM 68.00 sahaja!

Pek travel (30ml x 9) RM 30 sahaja!


Golden Noni


Adunan unik Jus Mengkudu, Rozelle dan Madu Parsi memberi kelebihan tenaga yang optimum kepada tubuh badan anda bagi menghilangkan keletihan, mengantuk dan kelesuan ketika melakukan aktiviti harian. Dengan nutrien ajaib yang terkandung dalam Mengkudu, dikuatkan lagi dengan Vitamin C dari Rozelle, anda pasti ceria dan bersemangat sepanjang hari!

Khasiat:


1) Kandungan tenaga yang tinggi dengan 5 kali ganda dari minuman tenaga yang lain.


2) Tinggi kandungan Vitamin C


3) Membantu melancarkan perjalanan darah (sesuai untuk pesakit diabetik dan darah tinggi).


3) Diproses secara semulajadi dan organik.





Cuba Try Test Ni

Golden Noni (710 ml) RM 68 sahaja! Golden Noni (30ml x 9) RM 30 sahaja! Nona Manja (250ml) RM 38 sahaja! Malaysian Noni (500ml) RM60 sahaja! Silver Noni (250ml) RM 38.00 sahaja!

Sembang-sembang Jutawan

Kaunter Pelawat