Iklankan Blog Anda Disini

Photobucket

Followers

BlogMalaysia.com

Blogged.my
Blog Kita

Total Pageviews

Submit Your Link Here/ Tinggalkan link kat sini ye!

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Apekah kebaikan noni terhadap kesihatan kita?

Posted by Jutawan Friday, July 30, 2010


Buah noni, merupakan sejenis buah yang telah lama digunakan untuk kesihatan secara tradisional. Walaubagaimana pun, rasa buah ini yang pahit dan baunya yang busuk menyebabkan ia tidak digemari ramai sehingga kini.Kini, dengan teknologi bio dan pemprosesan organik, jus noni yang mengandungi tahap nutrient dan keaslian yang tinggi telah dapat dihasilkan. Noni mengandungi banyak nutrien-nutrien yang membantu manusia untuk tahap kesihatan yang optimum. Antaranya ialah:



1) Proxeronine dan Xeronine merupakan antara bahan yang sangat penting dalam buah Noni. Suatu kajian telah di jalankan oleh Dr. Ralph Heinicke dan beliau telah menjumpai bahan ini dan mula memahami tentang kepentingannya terhadap kesihatan manusia.

2) Damnacanthal - Kajian terbaru berkenaan noni telah menjumpai sejenis bahan yang dinamakan damnacanthal. Ianya masih baru dan banyak kajian-kajian yang lain sedang dijalankan bagi mencari pemahaman berkenaan bahan nutrien ini terhadap kesihatan manusia. Hasil kajian Saintis daripada Jepun telah membuktikan bahawa Damnacanthal ini berpotensi merawat penyakit kanser, kerana ia mempunyai kesan untuk menghalang pertumbuhan sel-sel kanser, dan merawat sel menjadi normal seperti biasa. Terpenes- membantu proses sintesis dan juga awet muda sel-sel di dalam badan. Ia juga melawan fungi dan jangkitan bakteria di dalam tubuh. Terpene ialah komponen utama di dalam minyak buah-buahan sitrus (seperti limau) yang mengandungi bioflavanoids dan carotenoids.

3) Serat- Jus Noni juga merupakan sumber serat yang baik. Ia membantu mencuci darah, menurunkan kandungan kolesterol didalam badan serta mengimbangi kandungan gula di dalam badan. Ini membuktikan fenomena bagaimana ramai pesakit diabetes boleh menjadi sihat dan cergas seperti biasa!

4) Asid Amio - Noni adalah sumber yang kaya dengan amino asid. Ia merupakan bahan bina asasi untuk kebanyakan protein, yang penting untuk banyak fungsi badan. Terdapat lebih dari pada 20 jenis asid amino dan noni mengandungi 17 daripada 20 asid amino tersebut.

5) Asid Lemak - ialah bahan bina asasi untuk minyak dan lemak. Asid ini membantu badan untuk menjaga kesihatan kulit, tisu jantung, sel-sel saraf dan mengimbangi mood manusia. Noni juga kaya dengan asid lemak ini.

Struktur Kimia Skopoletin

Dr. Neil Solomon, juga merupakan saintis perintis bagi buah noni juga pernah menulis buku bertajuk "Fenomena Luarbiasa Noni". Beliau telah berjaya menghasilkan kajian-kajian yang penting berkenaan noni secara saintifik. Seramai 10,000 orang telah mengambil bahagian dalam kajian beliau dan menjadikan noni sebagai makanan penjagaan kesihatan setiap hari. Hasilnya amat menakjubkan! Noni telah terbukti efektif untuk merawat penyakit-penyakit dari allergy, diabetes sehinggalah ke penyakit darah tinggi(hypertensi).

Statistik Diabetes Di Dunia..Jangkaan hingga ke 2030 semakin meningkat!


Arteriosklerosis..penyakit disebabkan enapan lemak di salur darah. Cegah sebelum kena. Dapatkan jus noni Sekarang!!

Salur Darah boleh di perkemaskan, dengan scopoletin di dalam jus noni! dapat kan segera!

0 comments

Cuba Try Test Ni

Golden Noni (710 ml) RM 68 sahaja! Golden Noni (30ml x 9) RM 30 sahaja! Nona Manja (250ml) RM 38 sahaja! Malaysian Noni (500ml) RM60 sahaja! Silver Noni (250ml) RM 38.00 sahaja!

Sembang-sembang Jutawan

Kaunter Pelawat